REKRUTACJA

Szukaj

Odwiedziny

Odsłon : 386896
Wycieczka klasy I c do Radia Wrocław

19 kwietnia klasa 1 c wybrała się na wycieczkę do siedziby Radia Wrocław przy ul. Karkonoskiej. Uczniowie mieli okazję zwiedzić Muzeum Radia, w którym zobaczyli pierwsze odbiorniki radiowe, zabytkowe mikrofony, aparaturę pomiarową, pamiątki, zdjęcia i dokumenty. Wielką atrakcją dla dzieci były odwiedziny w studiu, z którego nadawany jest program Radia Ram. Podczas audycji na żywo prowadzonej przez Panią Monikę Jaworską uczniowie opowiadali o pogodzie i sposobach spędzania czasu wolnego przy deszczowej aurze. Na zakończenie klasa zwiedziła salę koncertową Radia Polskiego.

Kamila Sobaszek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

 
XV Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Anglojęzycznej Literatury Dziecięcej

Po raz pierwszy w naszej szkole odbył się konkurs, w którym uczniowie recytowali wiersze w języku angielskim. Do konkursu przystąpiło kilkunastu uczestników. Jury w składzie:

- Anna Wasiak

- Magdalena Wyrwa

- Magdalena Sutor

miało za zadanie wyłonić tylko jednego reprezentanta naszej szkoły. Uczestnicy recytowali bardzo ładnie a ich występy poprzedziło krótkie przedstawienie w języku angielskim przygotowane przez uczniów klasy Ic Gerarda Wiercińskiego i Jakuba Augustyna. Serdecznie dziękujemy naszym aktorom za uświetnienie konkursu.

Po długich obradach jury wyłoniło zwycięzcę – reprezentanta w konkursie międzyszkolnym- uczennicę klasy Ic Zuzannę Biezmienow. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

 

Anna Wasiak

1 2 3 4 5 6 7
 
ZAPRASZAMY!

 
DZIEŃ OTWARTY

Podczas Dnia Otwartego odwiedziło nas wiele dzieci zainteresowanych nauką w SP 16. Przybyły wraz ze swoimi rodzicami oraz rodzeństwem. Wszyscy z podziwem zwiedzali szkołę i uczestniczyli w zajęciach, które przygotowali nauczyciele oraz instruktorzy prowadzący zajęcia pozalekcyjne. Nasi uczniowie zaprezentowali gościom ciekawy program artystyczny – występy taneczne i pokaz gimnastyki korekcyjnej.  Rodzice uzyskali odpowiedzi na pytania dotyczące kwestii organizacyjnych pracy szkoły oraz całego jej zaplecza. Goście nie szczędzili słów uznania i zachwytu pod adresem naszej placówki. Bardzo dziękujemy wszystkim , którzy odwiedzili nas w tym dniu.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 
II KONKURS RODZINNY NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ

Serdecznie zapraszamy uczniów naszej szkoły wraz z rodzinami do udziału w konkursie na „Najpiękniejszą palmę wielkanocną”. W konkursie mogą wziąć udział dzieci z klas 0-3.

Palma powinna powstać z materiałów naturalnych, takich jak gałązki wierzby z baziami, bukszpan, suszone kwiaty, zioła, trawy, bibuła, a jej wysokość może mieć nie więcej niż 150 cm. Do palmy należy dołączyć metryczkę z imieniem, nazwiskiem i klasą wykonawcy.

Ostateczny termin składania prac do organizatora to 10.04.2014 (czwartek).

Poniżej znajduje się szczegółowy regulamin.

Zachęcam do wzięcia udziału w konkursie, a jako inspirację polecam zdjęcia palm wielkanocnych dostępne w Internecie.

Organizator

Małgorzata Włodarska

Serdecznie zapraszam do udziału w

 

II RODZINNYM KONKURSIE

NA NAJPIĘKNIEJSZĄ PALMĘ WIELKANOCNĄ

 

ORGANIZATOR:

Małgorzata Włodarska

CELE:

– kultywowanie polskich tradycji

– kształtowanie umiejętności tworzenia kompozycji przestrzennych

– upowszechnienie wśród dzieci zwyczaju robienia palm

– rozwijanie twórczej aktywności dzieci

– promocja talentów plastycznych

WARUNKI UCZESTNICTWA:

– Do udziału w konkursie zapraszam dzieci ze Szkoły Podstawowej Nr 16
z klas O, I, II, III wraz z rodzinami.

– Każdy uczestnik konkursu przygotowuje jedną pracę.

– Istnieje pełna dowolność materiałów naturalnych, z których może powstać palma, np.: gałązki wierzby z baziami, bukszpan, kwiaty suszone, trawy, zioła, bibuła.

– Maksymalna wysokość palmy może wynosić 150 cm.

– Do każdej pracy należy dołączyć metryczkę, zawierającą:
imię, nazwisko dziecka oraz klasę.

TERMINY:

Palmy należy dostarczyć do dnia 10 kwietnia 2014 r. (czwartek)
do organizatora (pn-pt do godziny 17.00, sala nr 0.071).
Wystawa prac odbędzie się w dniach 14-25.04.2013 w holu głównym.
Głosowanie na najpiękniejszą palmę będzie odbywać się 14-15.04.2014.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 16.04.2014. Wyniki zostaną podane
na tablicy w holu szkoły.

Prace będzie można odbierać w terminie 28-30.04.2014. Po tym terminie prace przechodzą na własność organizatora.

 

KRYTERIA OCENY PRAC:

  • pomysłowość
  • dobór i różnorodność surowców naturalnych, z których wykonano palmę
  • estetyka

 

Nagrody i dyplomy przyznane będą za zajęcie I, II, III miejsca.
UWAGA: gotowe (kupione) palmy nie będą brane pod uwagę w konkursie.

 
KOMISARZ LEW

Do uczniów kl.I i kl.0 przybył nietypowy gość - KOMISARZ LEW. Wizyta wzbudziła wiele radości, emocji i nawet zaskoczenie,ze bohater dzieci jest taki duży....Opowiadał nam o bezpiecznych zachowaniach : spotykaniu nieznajomego, przejściu przez ulicę i jak sie zachować kiedy cos nam zagraża.Obiecał wracać do nas co roku, tak mu sie u nas spodobało.

1 2 3 4 5 6 7 8
 
KONKURS ORTOGRAFICZNY – ETAP SZKOLNY

Na przełomie lutego i marca odbył się  w naszej szkole Konkurs Ortograficzny. W ortograficzne szranki stanęli uczniowie z klas trzecich. W pierwszym etapie wszyscy przystąpili do dyktanda, następnie półfinaliści zmagali się z rozwiązywaniem krzyżówek, rebusów i zagadek ortograficznych. W wyniku eliminacji do etapu międzyszkolnego zakwalifikowali się następujący uczniowie:

Bartłomiej Kozan - klasa 3a

Julia Lichocka- klasa 3a

Julia Stawińska – klasa 3a

Rezerwowi: Lena Bylicka – klasa 3a , Maja Napolska- klasa 3a.

Zwycięzcy tego etapu reprezentować będą  naszą szkołę w etapie międzyszkolnym, tworząc zespół trzyosobowy. Życzymy dalszych sukcesów.

 

Organizatorzy konkursu: M. Łabentowicz i J. Petri

1 2 3 4

 
POCZTA WALENTYNKOWA

W dniach od 9 do 13 lutego, czyli tygodniu poprzedzającym Walentynki, Samorząd Uczniowski naszej szkoły zorganizował Pocztę Walentynkową. Klasa 2d przygotowała specjalną skrzynkę pocztową, a klasa 2e plakat okolicznościowy. Zaadresowane kartki można było wrzucać do skrzynki cały tydzień. W czwartek skrzynka była już pełna i poprosiliśmy o wsparcie jedną z porannych grup świetlicowych o przygotowanie kolejnej, nowej skrzynki. Finał akcji miał miejsce
w piątek 13:), kiedy to kartki zostały doręczone do adresatów. Jeszcze przez cały dzień uczniowie wrzucali nowe Walentynki, dlatego roznoszenie poczty odbyło się w kilku turach. Niestety nie policzyliśmy kartek, ale było ich naprawdę bardzo dużo, dlatego sądzimy, że Poczta Walentynkowa przypadła uczniom do gustu
i będzie stałym elementem Walentynek w naszej szkole. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie oraz za pomoc. Do zobaczenia za rok :-)

Samorząd Uczniowski

01 02 03

 
Radosna Szkoła

 

 
WYJŚCIE DO FILHARMONII WROCŁAWSKIEJ UCZNIÓW Z KLASY 1 C

16 kwietnia uczniowie klasy 1 c udali się do Filharmonii Wrocławskiej na koncert pod hasłem „Poloneza czas zacząć”. Podczas koncertu dzieci usłyszały i zobaczyły polskie tańce narodowe. Uczniowie uczyli się rozpoznawać charakterystyczne rytmy poloneza, mazura, oberka i kujawiaka. Nie zabrakło też tańców góralskich, które prezentowali tancerze z Baletu Dworskiego „Cracovia Danza”. Wspaniała muzyka, barwne stroje oraz kunszt taneczny artystów zapewniły wszystkim wiele niezapomnianych wrażeń.

Kamila Sobaszek

1 (1) 2 3 4 5
 
Jak powinna wyglądać zbilansowana dieta dziecka?

JAK POWINNA WYGLĄDAĆ ZBILANSOWANA DIETA DZIECKA

Nasza klasa jako pierwsza w tym roku szkolnym czynnie włączyła się do realizacji polsko - szwajcarskiego projektu „ Edukacja i wdrażanie prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej w przedszkolach, szkołach: podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ocena wpływu tej edukacji na sposób żywienia, stan odżywienia, aktywność fizyczną i poziom wiedzy dzieci i młodzieży”. Nasze zadanie polegało na odpowiedzi na następujące pytanie JAK POWINNA WYGLĄDAĆ ZBILANSOWANA DIETA DZIECKA?

Sumiennie i rzetelnie dzieci zbierały odpowiedzi. Oto niektóre z nich

1.Porcja warzyw dziennie

2.Jedzenie  owoców codziennie.

3.Picie wody

4.Jedzenie 1 jogurtu dziennie

5. Ciepłe posiłki

6.Zdrowe menu

7. Zabawy na świeżym powietrzu

Następnie powstała z tego gazetka, do której uczniowie wykonali również rysunki. I to nie koniec przygód z odpowiedzią na to pytanie, klasa 3a samodzielnie napisała wiersze na temat zdrowego odżywiania. Wszystko to zostało zaprezentowane podczas spotkania na, które zaproszono klasy 1- 3. Wiersze zostaną zebrane i opublikowane w tomiku pt. Młodzi twórcy z klasy 3a.

Nie zabrakło przy tym dobrej zabawy podczas wspólnego tańca pod kierunkiem pani Kasi.

Joanna Petri

1 2 3 4 5 6 7 8 9

 
KONKURS MATEMATYCZNY

REGULAMIN KONKURSU MATEMATYCZNEGO

Dla uczniów klas III Szkoły Podstawowej nr 16 we Wrocławiu

W roku szkolnym 2013\2014

I. Organizatorzy

Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 16 we Wrocławiu- Renata Doroba, Małgorzata Symber, Małgorzata Lange

 

II. Adresat konkursu

Uczniowie klas trzecich Szkoły Podstawowej nr 16

 

III. Cele konkursu

  • Rozbudzanie myślenia logicznego
  • Mobilizowanie uczniów do samodzielnej i systematycznej pracy
  • Rozwijanie zainteresowań matematycznych
  • Doskonalenie umiejętności stosowania wiedzy w zadaniach praktycznych

 

IV. Struktura  i organizacja konkursu

  1. Konkurs jest jednoetapowy
  2. Ogłoszenie wyników i zakończenie  konkursu odbędzie się w marcu 2014r.
  3. W konkursie biorą udział chętni uczniowie z klas 3.
  4. Uczniowie pracują pojedynczo na kartach pracy przygotowanych przez organizatorów konkursu.
  5. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa jury, w skład , którego wchodzą nauczyciele (nauczyciel zajęć  komputerowych oraz nauczyciele organizatorzy)
  6. Jury podlicza punkty zdobyte przez poszczególnych uczestników oraz ustala listę zwycięzców.
  7. 7. Dla zwycięzców przewidziane są nagrody.

V. Termin konkursu

25 marca 2014

VI.  Miejsce przeprowadzenia konkursu

Szkoła Podstawowa nr 16 we Wrocławiu

 

VII. Zakres

Materiał objęty programem nauczania dla klas I- III (Nowa Podstawa Programowa) i wykazanie umiejętności rozwiązywania zadań i łamigłówek.

 

VIII. Forma zadań i proponowane materiały

  1. Uczestnicy na rozwiązanie mają 60 min.
  2. Uczestnicy przynoszą ze sobą wyposażony piórnik.
  3. Uczestnicy otrzymują jednorazowo kartę zadań.
  4. W trakcie konkursu uczniowie nie mogą korzystać z kalkulatorów.
 
Bezpieczny Internet

BEZPIECZNY INTERNET

W ramach kampanii edukacyjnej „Ambasadorzy Bezpiecznego Internetu”, Fundacja dla Kultury uruchomiła bezpłatną platformę e-learningową pod nazwą „Akademia Bezpiecznego Internetu”, dzięki której nauczyciele i wychowawcy a także rodzice dzieci w wieku 6-12 lat mogą skorzystać z cyklu szkoleń poszerzających, systematyzujących i utrwalających wiadomości m.in. w zakresie:
- dobrodziejstw i zagrożeń internetowych,
- uzależnień od gier komputerowych,
- możliwości monitorowania dostępu do Internetu w komputerze, telefonie, tablecie,
- wpajania zasad korzystania z cyberprzestrzeni.
Autorzy projektu skorzystali z wiedzy i doświadczeń specjalistów w zakresie „nowych mediów”.
Projekt jest współfinansowany przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

Aby skorzystać ze szkolenia, wystarczy zalogować się na platformie, która znajduje się na stronie organizatora: www.ambasadorzy.kulturaonline.pl/szkolenia

ZAPRASZAMY!



 
„Mam pociąg do czytania”.

 

 
DZIEŃ OTWARTY

 
« pierwszapoprzednia11121314151617181920następnaostatnia »

Strona 13 z 36


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting php hosting Valid XHTML and CSS.